Friday 15 April 2016

Foundation jenis mana yang sesuai?

Foundation yang Sesuai?

Ok lately ni dah trend kan pakai foundation.. 
semua nak gebu gebas, cantik flawless glowing mowinggg macam ada nur sinar cahaya kat muka..
untuk kulit muka yang oily macam aku ni, no need dah pakai foundation yang kai kilau2 punya muka.. problemnya pakai bedak 10 inci pon..30 minit kemudian muka dah berminyak.. 
tuh baru 30 minit, kalau dah berjam- jam mau taknya minyak tu dah tahap boleh goreng ikan.. *sigh*
hanya orang jenis kulit berminyak je faham.. korang yang tak tahu tu sibuk cakap eh glowingnyaaaa muka awak.. dalam hati, Tuhan je tahu. sobs.sobs

Since dah jadi kegilaan ramai foundation ni.. of cours la aku pon tak terlepas.. macam2 jenis foundation aku ada.. vcare foundation, bdoll foundation, tati foundation(baru keluar je ni), garnier bb cream, nour ain foundation, dan lain2 yang aku sendiri dah tak ingat. hahaha. betapa banyaknya ada..

jujur, semua tak sesuai.. muka lagi berminyak.. silap2 jadi orang minyak! HAHAHA.
tapi biasalah orang cakap jangan give up kan? so search punya search.. ada jumpa satu foundation ni.. best! tak bercapuk, ringan, mesra solat (tu paling penting) , pakai masa outdoor pun sangat2 sesuai tauuu... sbab ade SPF60 untuk lindung kulit muka dari sinaran uv.. pakai je. terus gebu wehh tak tipu! tak payah apply bedak pon dah gebu gebass... serious ni paling best dan paling ngam dengan jiwa aku. harga pon tak mahal.. sesuai laaaa dengan kualiti dia yang bagus tuh.

korang nak tau tak foundation ape yang aku cakap best tuh??
tunggu next entry ok? 

xoxo. love, ummira.

No comments:

Post a Comment

SUSU MAAEZ

Yeayyyy.. dah lama tak menaip. okeh kalini umi nak share tentang produk SUSU MAAEZ. Sebabnya dah jatuh cinta dengan susu nih. Sehar...